10 Eylül 2009

Döllenmiş yaratıcılık derlemelerimden seçmeler

10 Eylül 2009
Monotonlaşmış hayatı sihirli bir değnekle harekete geçirmek benimkisi...
Düşüncelerimde yenilik ve ilkbahar perspektifi uzak ve küçüktü önce..
Ummadığım bi anda minik bir tohumla bahar geliverdi işte!
Belkide hayatın insanlara sunduğu sürpriz bu olsa gerek.
Tabiat tanrısı pan, mitolojiden fırlayıverdi benim için...
''Sana sağlık tanrıçası Hygieia'yı, bolluk tanrıçası Ops' u,
zenginlik tanrısı Ploutos'u getirdim'' dedi.Bunca sıkıntıdan sonra tanrıların yardımıma koşması çok sevindiriciydi.
Beklenen an gelmişti, mutluluk bi adım uzağımdaydı..
Önce yağmur bulutu gibi geldi sıkıntılar, sonra doğan güneşle kayboldular...
Sözünde durduğu için Fides'i çağırdım ve Shu 'ya teşekkür ettim; Sıkıntıyla özdeşleştirdiğim yağmur bulutlarından kurtarıp güneşiyle arındırdığı için beni.
Yaşanılan sevinç ve heyecan üzerine şarap ve coşku tanrısıda geliverdi aramıza.Tanrılar bilirdi, şarabı severdim.Bu yüzden Dionysos'la ilişkimizin ayrı bi yeri vardı bende.
Ve eğlence başlamıştı.
O an tüm sevinç ve güzellikleri yaşıyorduk.
Mutluyduk.Bizi izleyen bakışlarından bile kötülük fışkıran Loki mutluluğumuzu görüp, içindeki fesatlık ve hinliği bastıramayınca bunu bozmak için plan yapar.
Pitho gelir aklına.
''Evet neden olmasın!'' kandırma tanrıçasıyla birlik olup onların mutlulugunu bozabilirim'' der.
Eresbos'la anlaşırlar ve pırıltısıyla neşe kaynağımız olan güneşin ışıltısı birden sönmeye başlar.
Söner , söner ve söner....
Güneş artık karanlıktır.Etrafta ışık kaynağı yoktur.Gündüz yerini geceye bırakıp ortadan kaybolmştur.Gecenin ayazı iliklerime kadar işler.Bundan böyle hep soğuk ve karanlık gece vardır..
Kandırma tanrıçası Pitho yanıma gelir ve kulağıma fısıldar.'Kainatın tanrısını öldürüceksin' der.
''Eğer başarırsan, dünya artık soğuk ve karanlık olmaktan kurtulup aydınlanacak'' der.Loki, kurduğu bu planla bi taşla iki kuş vurmak ister.Kainatın tanrısı yok olunca yeni tanrı o olucaktır, ve kainata artık kötülük hakim olacaktır.
Kandırmaca tanrısı o kadar ikna edici konuşur ki tüm saflığımla kendimi ona kaptırır ve tereddüt bile etmeden tanrıları ölümsüzleştiren yiyecek olan amblrosia'yı alır, gayet saf ve iyi niyetli düşüncelerle kainat tanrısına zehir hazırlamaya başlarım.
İyi niyetli cinayet.
Pitho'ya kendimi o kadar kaptırmışım ki yaptığım davranışın çelişen taraflarını göremeyerek soluğu mutlak kudret tanrısının yanında alıyorum.
Kainatın hakimi;
Zeus.
Ona şükranlarımı sunmak için hazırladığım yiyeceği sunacağımı söylüyor ve kutsal kaseyi önüne bırakıyorm hipnoz olmuş bir mutant edasıyla.
Güneşin ışıltısının kaybolması ve olayların hızlı bir şekilde cereyan etmesi Zeusun geçmişi ve geleceği görebileceği gerçeğini tamamen aklımdan silmiş olsa gerek ki kutsal kaseyi zeusun önüne bırakmış bulunmaktaydım.
Zeus hiç bişeye aldırmadan kaseye uzandı ve ağızına o zehirli yiyeceği aldı.
Zeus beni tanıyordu.Belkide beni ölçmek istedi o an.
''Dur'' dedim.
Zeus gülümsedi.''Senden bunu beklerdim.Bunu bana yapmayacağını biliyordum'' dedi.
''Kötü bir niyetim yoktu'' dedim, mahçup bi tutumla ve devam ettim;
''Güneşin artık olmayacak olması beni o kadar korkuttu ki Pithon'un kandırmacalarına bile gözükapalı inanacak duruma geldim'' dedim.Geçmişi gören zeus bu işin Lokinin başının altından çıktığını anlar.''Beni ölürmeye yeltenip yerime geçmek istemesi ve buna seni alet etmesi ne cürret!!! '' der ve bi hışımla asasını yere vurur.Tüm kainat büyük bir gürültüyle sarsılır.Tanrı ve tanrıçalar panik halinde etrafa kaçışmaya başlarlar.Loki başına gelecek felaketin şiddetinin farkına varıp aklında binbir türlü dolapla Zeus'tan kaçmanın yolunu arar.Lokinin korkudan yaptığı şaklabanlıkları gören alay tanrısı Momos Lokiyle dalga geçer.Loki Zeus'tan o kadar korkmuşturki momos'un alaylarına cevap vericek fırsatı bile bulamadan biran önce oradan uzaklaşma derdindedir.Loki'nin tek düşüncesi Zeus'tan kurtulabilmektir.
Aklına büyücü tanrıça Kirke gelir.
Kirke'nin yaptığı büyüler tanrıların dilinde efsaneleşmiştir,Hiç bir tanrının bozamayacağı büyüler yapmaktadır.
Zeus'un bile...
Loki'de bu gerçekten haberdardır.
Soluğu Kirke'nin yanında alır; kendini kimsenin,hatta Zeus'un bile göremeyeceği bi varlığa dönüştürmesini ister.Kirke önce kabul etmez ama Loki'nin gitmesiyle onun varolan konum ve zenginliklerinin sahibi olacağı gerçeğinin önüne geçemeyerek büyüyü yapar.
Ve bellek tanrıçası Minemosyne'le anlaşarak Zeus'un belleğinden bu olayı silerler.Böylece geçmişi görebilen Zeus bu olayı unutmuşolur.
Zeus Lokiyi lanetler.
Ve lokinin yok ettiği güneşin ışıltısını geri getirir.
Artık tüm kainat güneşin pırıltısı ve sıcaklığına kavuşmuş olmanın mutluluğu içersindedir.
Ama Zeus'un yanından intikam tanrısı Nemesis ayrılmaz.
Zeus Lokiyi lanetlesede bu onun için yetersizdir.Zeus Nemesisin dolduruşuna gelip hidetlenmektedir.Herşeye rağmen güneşine kavuşan ben, mutlu bir şekilde zeusa minnettar kalıcağımı söyleyerek orandan uzaklaşırım.

...Goshenit

0 Adet Geveze: