20 Eylül 2009

Dede ben Deist'im.

20 Eylül 2009
Desem evden kovarlardı herhalde.
Babaanne-dede ikilisi vefat ettikten sonra geriye kalanları memnun etme çabasından ibaret benimki.
'Dede ben deistim ve sizin kutladığınız dini bayramları kabul etmiyorum.Çünkü dine inanmıyorum'
Onlar için büyük yıkım olurdu elbet.
Gelenek ve göreneklerine bağlı.
Okuyup ayaklarının üstünde durabilen, övünülecek torun statümün tepetaklak olmasınıda istemediğimden bu bayram da Rol yapmayı tercih ettim.


Deyim yerindeyse 'eski toprak'ların inanç özgürlüğünü pek olağan karşılamamaları bilindik gerçekler arasındadır.Her konuda baskı görmüş insanlar, yeni neslin bu derece özgür düşünüp hareket etmesini hazmedemezler.
Onları hayal kırıklığına uğratmamak adına benden bekleneni yapmayı planlıyor, ellerini öpmeyi düşünüyorum.
Mantık olarak değerlendirmeye çalışıyorum bu olayı.İki büyüğümün içten içe istediği, onları onurlandırma merasimine uygun davranıp onları hoşnut edip, ellerini öpmek
; Evet benden büyüksün sana saygım var.Yaşanmışlıklarınada.. Ellerini başımın üstüne koyacak ve onlara somut bir delil bırakacağım.Üstünlüklerine dair.Onların egolarını tatmin edeceğim.
Bu çokda zor olmasa gerek?

1 Adet Geveze:

suicidallegacy dedi ki...

evet gayet anlıyorum.eskiler tabi daha bi kültürel bi ritüelmiş gibi bakıyolar olaya , korumaları gereken bi şeymiş gibi..neyse uykuyluyum şimdi üşendim uzun yazmaya:)